Leave Your Message
Storie daretu à a Luna: Cumu i Cinesi celebranu u Festival di a Mid-Autumn

News

Storie daretu à a Luna: Cumu i Cinesi celebranu u Festival di a Mid-Autumn

2024-09-13

Cum'è u satellitu naturali di a terra, a luna hè un elementu cintrali per u folklore è e tradizioni diffirenti in tutta a storia umana. In parechje culture preistorichi è antichi, a luna era personificata cum'è una divinità o un altru fenomenu soprannaturale, mentri per i Cinesi, una festa impurtante esiste per a luna, u Festival di a Mid-Autumn, chì hè ancu cunnisciutu com'è u festival di mooncake.

Per seculi, a Festa di a Mid-Autumn hè stata cunsiderata da i Cinesi cum'è a seconda festa più impurtante dopu à a Festa di Primavera, durante u quale i membri di a famiglia si riuniscenu è godenu di a grande vista di a luna piena inseme, è ancu di celebrà a cugliera cù alimentu delicatu.

Sicondu u calendariu lunar Chinese, Mid-Autumn Festival cade in u 15 ghjornu di l'ottu mese lunar, chì hè u 13 di settembre di questu annu. Per piacè seguiteci è scopre e storie daretu à a luna!

OIP-C.jpg

Legenda

Una parte impurtante di a celebrazione di a festa hè u cultu di a luna. A maiò parte di i Cinesi crescenu cù a storia di Chang'e, a dea di a luna di China. Ancu se u festivale hè un tempu felice per a famiglia, a storia di a dea ùn hè micca cusì felice.

Vivendu in un passatu assai luntanu, Chang'e è u so maritu, un archeru qualificatu chjamatu Yi, avianu una vita maravigliosa inseme. Tuttavia, un ghjornu, dece soli s'arrizzò in u celu è brusgiavanu a terra, pigliendu milioni di vite. Yi abattu nove di elli, lassendu solu un sole per serve u populu, è cusì hè statu ricumpinsatu da i dii cù l'elisir di l'immortalità.

Riluttante à gode di l'immortalità senza a so moglia, Yi hà decisu di ammuccià l'elixir. Cependant, un jour, alors que Yi était à la chasse, son apprenti a fait irruption dans sa maison et a forcé Chang'e à lui donner l'élixir. Pour empêcher le voleur de l'obtenir, Chang'e a plutôt bu l'élixir et s'est précipité sur la lune pour commencer sa vie immortelle. Ancu s'ellu era devastatu, ogni annu, Yi mostrava i frutti è i dolci preferiti di a so moglia durante a luna piena, è hè cusì chì u Festival di Torta di Luna di a Cina hè ghjuntu.

Ancu s'ellu hè tristu, a storia di Chang'e hà inspiratu generazioni di Cinesi, dimustrendu e qualità chì i so antenati adoravanu più: lealtà, generosità è sacrificiu per u bene più grande.

Chang'e puderia esse l'unicu residente umanu nantu à a luna, ma hà un picculu cumpagnu, u famosu Jade Rabbit. Sicondu u folklore cinese, u cunigliu hà da campà in una furesta cù altri animali. Un ghjornu, l'Imperatore di Jade si disfrazzò cum'è un vechju omu affamati è implorò u cunigliu per manghjà. Essendu debbule è chjuca, u cunigliu ùn pudia aiutà u vechju, perchè invece salta in u focu per chì l'omu pò manghjà a so carne.

Movu da u gestu generosu, l'Imperatore Jade (u primu diu in a mitulugia chinesa) mandò u cunigliu à a luna, è quì diventò l'immortale Jade Rabbit. U cunigliu di Jade hè statu datu u travagliu di fà l'elixir di l'immortalità, è a storia dice chì u cunigliu pò ancu esse vistu chì crea l'elixir cù un pestle è mortar nantu à a luna.

Storia

Associu cù u bellu folklore, e celebrazioni di u Festival di u Mid-Autumn datanu di più di 2 000 anni. A parolla "Mid-Autumn" prima apparsu in u libru anticu Zhou Li (U Zhou Rituals, chì detallava rituali in a dinastia Zhou). In i vechji tempi, l'imperatori chinesi sceglienu a notte di u 15 ghjornu di l'ottu mese lunare per fà una ceremonia per lodare a luna. U festival hà pigliatu u so nome da u fattu chì hè celebratu à a mità di u vaghjimu, è perchè in questa ora di l'annu, a luna hè in a so più tonda è più luminosa.

Ùn era micca finu à a prima dinastia Tang (618-907) chì u ghjornu hè statu ufficialmente celebratu cum'è festa tradiziunale. Hè diventatu un festival stabilitu durante a dinastia Song (960-1279) è hè diventatu sempri più famosu per i seculi dopu, mentre chì più rituali è cibo lucali sò stati creati per celebrà sta festa.

Più recentemente, u guvernu cinese hà listatu u festival cum'è un patrimoniu culturale immateriale in u 2006, è hè statu fattu un ghjornu di festa in u 2008.

CgrZE119ruaABiRMAAGQIIrJr5g209.jpg.jpg

Cucina

Cunsideratu cum'è una festa di a cugliera è un tempu per riunite a famiglia, u Festival di u Mid-Autumn hè famosu per i so torti tondi, cunnisciuti cum'è mooncakes. A luna piena hè un simbulu di a riunione di a famiglia, mentre chì manghjà mooncakes è fighjendu a luna piena hè una parte cruciale di u festival.

Sicondu i registri storichi chinesi, i mooncakes eranu inizialmente serviti cum'è un sacrifiziu à a luna. A parolla "mooncake" hè apparsu prima in a dinastia Song Southern (1127-1279), è hè oghje l'alimentu festivu più populari nantu à a tavula di cena durante u Festival Mid-Autumn.

Ancu s'è a maiò parte di i mooncakes parevanu uguali, i sapori sò diffirenti da regione à regione. Per esempiu, in a parti sittintriunali di a Cina, a ghjente prefiere ripieni di crema dolce è densa cù uova d'ova salata, pasta di fagioli rossi o noci, mentre chì in e regioni miridiunali, a ghjente preferisce ripieni di jambon o carne di porcu. Ancu a pasta pò esse assai diversa. Per esempiu, in a parti sittintriunali di a Cina, u casing hè densu è duru, mentri in Hong Kong, u mooncake unbaked, cunnisciutu cum'è un mooncake di pelle di neve, hè u più populari.

In i tempi muderni, invenzioni è idee novi sò state aghjunte à i mooncakes tradiziunali. Certi marchi alimentari stranieri, cum'è Haggen-Dazs, anu ancu cooperatu cù i pruduttori di mooncake chinesi per creà sapori novi cum'è u gelato di vaniglia, o cioccolatu cù more. I pasti tradiziunali godenu di una nova vita.

In più di i mooncakes, ci hè una varietà di cibo di festival in tutta a Cina. In Suzhou, a pruvincia di Jiangsu, a ghjente preferisce manghjà i granchi pilosi immersi in l'acitu è ​​u ginger, mentre chì in Nanjing, a pruvincia di Jiangsu, l'anatra salata hè l'alimentu di festa più populari.

 

Fonte: People's Daily Online